Villa d’Arte over #Reinbertbio: ‘Fantastisch graafwerk’

Terwijl ik aan het nagenieten was van de succesvolle lancering van de tweede druk van mijn biografie Reinbert de Leeuw: mens of melodie afgelopen zondag bij Concerto Amsterdam, ontving ik alweer een paar mooie nieuwe berichten. Zo bleek de NJO Muziekzomer een bericht te hebben gewijd aan de verschijning van de tweede druk.

Het tijdschrift Villa d’Arte publiceerde in zijn zomernummer een korte bespreking van het boek. ‘Het is een fantastisch graafwerk, dat niet alleen een bijzonder inzicht in leven en werk van De Leeuw geeft, maar ook in de ontwikkeling van het muzikale landschap van 1950 tot heden.’

Villa d'Arte juli-augustus 2014

Villa d’Arte juli-augustus 2014

Ook de Nederlandse Vereniging van Muziekbibliotheken besteedde in zijn nieuwsbrief aandacht aan de biografie. Het is vooral informatief van aard en geeft een korte bloemlezing uit eerder gepubliceerde recensies, waaronder een voor mij nog onbekende, van Els van Swol. Zij schreef voor NBD Biblion onder andere: ‘Het is een genuanceerd verhaal op basis van gedegen research, waarbij elke uitlating is gecheckt en gedocumenteerd en hoor en wederhoor is toegepast.’

Nieuwsbrief NVMB juni-juli 2014

Nieuwsbrief NVMB juni-juli 2014

En last but not least, Salomon Meij van ohmyfilm stuurde mij het filmpje van ons gesprek over het boek, dat plaatsvond op 12 juni j.l. in Meppel, waar ik te gast was voor de eerste lezing over mijn Reinbertbio in kunstencentrum Zael. Hij vraagt niet alleen naar het ontstaan van het boek en de controverse rond de publicatie, maar gaat ook in op het belang van Reinbert de Leeuw voor het Nederlandse muziekleven en van diens eigen composities. Het filmpje is ook te bekijken op mijn eigen YouTubekanaal.

 

 

This entry was posted in archive, background, music, news and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

