Noordhollands Dagblad: ‘Biografie Reinbert de Leeuw geeft tijdsbeeld Nederlandse muziekgeschiedenis’

Terwijl gisteravond het WK voetbal begon in Brazilië, gaf ik in in Zael te Meppel de aftrap van mijn lezingenreeks over mijn biografie Reinbert de Leeuw: mens of melodie. Deze prachtlocatie vlakbij theater Ogterop in hartje centrum was goed gevuld met een zeer geïnteresseerd en enthousiast publiek. Na afloop werden veel inhoudelijke vragen gesteld en er ontstond zelfs een levendige discussie over het belang van Reinbert de Leeuw voor het Nederlandse muziekleven. Een heel fijne avond, waarop boekhandel Barth aardig wat exemplaren van mijn boek verkocht – die ik uiteraard allemaal signeerde.

Thea Derks, Zael 12 juni 2014

Thea Derks, Zael 12 juni 2014

De Meppeler Courant had op 6 juni nog een aankondiging geplaatst, met daarin een anecdote uit mijn boek. De afgelopen maart overleden bariton Lieuwe Visser vertelt hierin over een memorabel optreden van het Schönberg Ensemble onder leiding van Reinbert de Leeuw in theater De Muzeval in Emmen.

Meppeler Courant 6 juni 2014

Meppeler Courant 6 juni 2014

Op 12 juni verscheen een mooi artikel van Hans Visser over mijn biografie onder de titel ‘Ik dacht, hij draait wel bij’, dat werd gepubliceerd in het Noordhollands Dagblad, het Haarlems Dagblad, de Gooi- en Eemlander en het Leidsch Dagblad. Visser noemt het ‘een kloek, luxueus uitgevoerd boek. Meer dan een biografie. Het is een tijdsbeeld, een geschiedenis van de recente Nederlandse muziekgeschiedenis. [..] Een boek, kortom, waar Reinbert de Leeuw ‘blij mee zou kunnen zijn’.

Haarlems Dagblad 12 juni 2014

Haarlems Dagblad 12 juni 2014

ier.

Inmiddels is ook de lezing bij Feijn in Alkmaar helemaal rond. Daar zal ik op dinsdag 30 september spreken over mijn biografie in het eigen theater ‘Lezen is Feijn’. Ik zie ernaar uit!

This entry was posted in archive, background, news, Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

