Basia Jaworski: “Buitengewoon verrassende en spannende aflevering van Goedemorgen met…”

De afgelopen week bleef het druk aan het Reinbertfront. Op woensdag 28 mei verscheen FoliaMagazine van de Universiteit van Amsterdam, met daarin een mooi interview van Julie de Graaf en dito foto van Bob Bronshoff. Heel leuk om in deze vorm even terug te keren naar mijn alma mater, waar ik niet alleen mijn studie muziekwetenschap voltooide, maar de afgelopen jaren ook uren, dagen en maanden heb doorgebracht in de bibliotheek om informatie te vinden voor mijn biografie over Reinbert de Leeuw.

FoliaMagazine 28 mei 2014

FoliaMagazine 28 mei 2014

Gisterochtend was ik te gast in het programma ‘Een goedemorgen met…’ van Aukelien van Hoytema voor de TROS op Radio 4. Twee uur lang mocht ik hierin mijn eigen muziekkeuze draaien en toelichten. Een hele eer en erg leuk om te doen. Tot mijn vreugde kwamen er veel enthousiaste reacties op. Collega muziekpublicist Basia Jaworski postte op haar Facebook onderstaand bericht: 

“Ik vond het een buitengewoon leuke, verrassende en spannende aflevering! Dank Aukelien Van Hoytema voor het uitnodigen van zo’n interessante gast!
Thea bedank ik persoonlijk, zij is helaas niet op FB …” 

Thea Derks tijdens uitzending 'Een goedemorgen met...' op Radio 4 van 31 mei 2014

Thea Derks tijdens uitzending ‘Een goedemorgen met…’ op Radio 4 van 31 mei 2014

Diezelfde dag wijdde ook De Stentor een bericht aan mijn lezing in Zael op 12 juni a.s.

De Stentor 31 mei 2014

De Stentor 31 mei 2014

Ook het zojuist verschenen juninummer van Klassieke Zaken ruimt op de berichtenpagina plaats in voor een mooi artikeltje over mijn biografie. Met daarbij een aanbieding voor de cd-box die Decca in september 2013 uitbracht ter gelegenheid van Reinberts 75e verjaardag. Ik schreef hiervoor niet alleen het cd-boekje maar opperde ook de suggestie voor de fraaie ets van Adri Frigge op de cover. Het was eigenlijk de bedoeling dat de cd-box en mijn biografie tegerlijkertijd zouden verschijnen maar dat ging niet door omdat Reinbert De Leeuw zijn autorisatie weigerde, waarop De Bezige Bij zich terugtrok en ik op zoek moest naar een andere uitgever.

Klassieke Zaken juni 2014

Klassieke Zaken juni 2014

This entry was posted in archive, background, news and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

