Martin Kaaij over Reinbertbio: ‘Een voorbeeldig boek’

Ook deze week weer aandacht voor mijn biografie Reinbert de Leeuw: mens of melodie, die verscheen bij Leporello UitgeversNaar aanleiding van mijn gesprek met Tom Klaassen in de uitzending van Vrije Geluiden op Radio 4 van a.s. zondag 25 mei, schreef Martin Kaaij een stuk voor de VPRO Gids.

Met een knipoog naar de Notenkrakers waartoe Reinbert behoorde, luidt de titel ‘Derks kraakt harde noot’. Kaaij noemt mijn biografie ‘voorbeeldig’ en constateert dat het ‘een standaardwerk’ is voor de geschiedschrijving van de vermaarde Nederlandse ensemblecultuur. ‘Een boek kortom, om in één ruk uit te lezen, maar ook om dingen in na te zoeken en uit te citeren.’

VPRO Gids (nr. 21) 24 mei 2014

VPRO Gids (nr. 21) 24 mei 2014

In de Leeuwarder Courant en het Dagblad van het Noorden verscheen vandaag een bespreking van mijn biografie door Rudolf Nammensma. Helaas kan ik het artikel niet lezen, aangezien geen van beide kranten in Amsterdam te koop is. Ik hoop spoedig een pdf te krijgen en een exemplaar van de fysieke krant.

Bij dat artikel wordt ook mijn lezing op 12 juni aangekondigd in Zael te Meppel. Ik ontving zojuist ook de poster van organisator Adriaan Meij. Reinbert de Leeuw lezing

Ook geboekt, maar nog wat verder in het verschiet ligt een lezing bij de boekhandel Jansen en De Feijter in Velp op 25 september a.s. Voor 4 september staat een optie bij boekhandel Nawijn en Polak in Apeldoorn.

 

 

 

This entry was posted in archive, background, news and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

