Preludium over biografie Reinbert de Leeuw: ‘Even boeiend als evenwichtig’

In het meinummer van het maandblad Preludium van het Koninklijk Concertgebouw en het Koninklijk Concertgebouw Orkest verscheen een korte bespreking van de biografie Reinbert de Leeuw: mens of melodieDeze ‘schetst een even boeiend als evenwichtig beeld van een onvermoeibare muziekpionier’ en ‘leest als een trein’. Een twitteraar reageerde al dat de biografie ook prettig leest IN de trein 🙂

Preludium mei 2014

Ik ontving zojuist ook de video van mijn gesprek met Tjako Fennema in ‘De tafel van Tjako’, die zondag 11 mei werd uitgezonden door RTi! Hilversum. Het gesprek begint op 1’03.

 

Vrijdag 9 mei sprak ik met René de Cocq van De Stentor over mijn biografie, met name over Reinberts betrokkenheid bij de NJO Summer Academy, die hij in 2001 samen met Arthur van Dijk opzette. Het artikel verschijnt binnenkort, de exacte datum is nog niet bekend.

René de Cocq + Thea Derks 9-5-2014 Apeldoorn

René de Cocq + Thea Derks 9-5-2014 Apeldoorn

Afgelopen maandag had ik ook een mooi gesprek met Peter Gielissen van BijlageTV, die mijn boek goed had gelezen en prettig inhoudelijke vragen stelde. Ik hoor binnenkort wanneer dit wordt uitgezonden.

En vanmiddag dronk ik een kop koffie in het Amsterdams Stadsarchief  met Karin Merx, die daar onderzoek doet voor een boek over Edy de Wilde. Deze figureert ook in mijn biografie, omdat hij in 1965 de serie ‘Muziek van nu’ opzette in het Stedelijk Museum te Amsterdam waarvan hij de directeur was. Merx had de #Reinbertbio meegenomen om deze door mij te laten signeren en we gingen samen op de foto – voor een uitbundig lachende Reinbert de Leeuw.

Karin Merx + Thea Derks, Stadsarchief A'dam 15-5-2014

Karin Merx + Thea Derks, Stadsarchief A’dam 15-5-2014

En, last but not least, op 12 juni ga ik definitief een lezing geven over mijn Reinbertbio in Zael te Meppel. Ik verheug me er nu al op.

This entry was posted in background, news, Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

