Interview over #Reinbertbio op Muziekvan.nu

De lovende reacties op mijn biografie Reinbert de Leeuw: mens of melodie blijven binnenstromen. Ontroerend vond ik de tweet van de bas Martijn de Graaf Bierbrauwer:

MartijnGB

Geweldige bio van RdL. Afgelopen 2 dagen tijdens reis naar Weimar met NBV gelezen. Zo consciëntieus en met zoveel liefde geschreven!”

Nu maar hopen dat ook Reinbert de Leeuw zelf waardering gaat krijgen voor mijn boek.

Zo mogelijk nog ontroerender was het telefoontje van Albert Heringa, die tot zijn verbazing zijn vader tegenkwam in mijn biografie, als onderduiker in Reinberts gezin. Reinbert en zijn broer spraken hem aan als ‘Oom Karel’. Ik kon nog net op tijd in de proefversie van de tweede druk het woordje ‘waarschijnlijk’ weghalen uit de betreffende voetnoot Die luidt voortaan: ‘Dit betreft professor Gerard Carel Heringa, hoogleraar histologie aan de UvA van 1926 tot 1960.’

Op zijn verzoek heb ik Albert Heringa in contact gebracht met Kees de Leeuw, de oudste broer van Reinbert, van wie hij nadere details hoopt te vernemen over de onderduikperiode van zijn vader. Mooi dat mijn boek zulke onverwachte neveneffecten heeft.

Op maandag 28 april had ik een interview met Marianne de Feijter van Muziekvan.nu. Zij gaat nader in op de ontstaansgeschiedenis van het boek en op lastige periode rond de publicatie en de verspreiding ervan. Helaas is haar mooie artikel niet meer te lezen, want Muziekvan.nu ging per 1-1-2017 offline.

Marianne de Feijter + Thea Derks 28-4-2014

Marianne de Feijter + Thea Derks 28-4-2014

Donderdag had ik een fijn gesprek met met Hans Visser van het Noordhollands Dagblad, die zijn artikel waarschijnlijk eind mei zal publiceren. Ondertussen werd ik gevraagd door Adriaan Meij om in juni een lezing te komen geven over mijn boek in cultuurcentrum Zael te Meppel.

Morgenavond 4 mei ben ik van 20.00-21.00 uur te gast bij Aad de Been in ‘Klassiek op West’. Dinsdag 6 mei is er een benefietconcert voor de Concertzender in de Amstelkerk. Ik schreef erover voor Cultuurpers en zal die avond mijn boek te koop aanbieden. – Van elk verkocht exemplaar gaat € 2,50 naar de CZ. Er zijn nog enkele kaartjes beschikbaar. Directeur Sem de Jongh bood me bovendien aan een programma rond mijn boek voor de Concertzender te maken. We spreken binnenkort over het hoe en wat.

Volgende week vrijdag heb ik een interview met René de Cocq van De Stentor en maandag 12 mei volgt een gesprek met Peter Gielissen van BijlageTV. Kortom: het leven lacht mij toe!

This entry was posted in archive, background, news and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

