Reinbert de Leeuw uit bezwaren tegen manuscript biografie

Mijn biografie Reinbert de Leeuw: mens of melodie die verscheen bij Leporello Uitgevers, blijft de gemoederen bezighouden. Afgelopen dinsdag had ik een kort gesprek met Suzanne Bosman en Bas van Werven op Radio 1, in het programma Eenvandaag

Gisteren verscheen een interview met De Leeuw in Het Parool, waarin hij zijn grieven spuit tegen het manuscript dat ik hem in januari 2013 ter correctie voorlegde. Hij zegt o.a.:

‘Of alle fouten en enormiteiten die ik in het manuscript aantrof zijn aangepast in de versie die nu in de winkel ligt kan me niet schelen!’

Reinbert de Leeuw Parool 19-3-2014

Nog diezelfde middag vroeg NTR Podium (Radio 4) mij om commentaar:

“De reactie van De Leeuw vind ik onheus. Hij heeft alle kans gehad inhoudelijk op het manuscript te reageren, en heeft dat niet gedaan. Ik zou zeggen: lees het boek en oordeel zelf.”  

Vandaag verscheen een column van Henri Drost over De Leeuws uitspraken op Cultuurpers.

Morgen ben ik om 17.00 te gast bij NTR Podium, voor een gesprek met Hans Haffmans over mijn biografie.

This entry was posted in background, news and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Reinbert de Leeuw uit bezwaren tegen manuscript biografie

  1. Rosemary Hardy says:

    I’m so sad to hear about this, Thea. What on earth went wrong? I haven’t seen Reinbert for a long time so I have no idea what he objects to, and can’t really understand the article. All best, Rosemary

Leave a Reply

